DKK 200

Online kursus, Webinar og onlinemøde-værktøj

Ledelse og facilitering af møder online, er lidt anderledes end i den fysiske verden. Et videomøde eller online møder kan sagtens indeholde det samme som almindeligemøder. Men da vi er lidt afskåret fra så meget snik snak, er vi oftest mere effektive. Videomøder skal ikke komme istedetfor almindelige fysiske møder, men kan være supplement.

Dette online kursus er en pakke af online værktøjer. Du får et kursus i, at afholde møder online, du får et webinar, der gennemgår værktøjet på mødeplatformen Foreningenonline.dk, med tips og tricks til afholdelse af møder. Og du får adgang til Foreningenonline.dk, så du kan begynde at afholde online møder i din forening.

Du kan se i menuen til højre eller herunder, hvad kurset indeholder. Du kan tage det i den rækkefølge du vil og bestemmer selv dit tempo. Hvis I vælger, at flere i foreningen skal have kurset, har I mulighed for at melde flere til. I får samtidig en gruppe oprettet med navn, efter eget valg(foreningens navn), og en af jer kan administrere adgangen og kursusfremskridt. I får kun én adgang til Foreningenonline.dk

Målgruppe:
Foreningsledere, bestyrelsesmedlemmer, udvalgsmedlemmer eller andre som gerne vil igang med, at afholde online møder.

Mål med kurset:
Du kan efter endt kursus designe og lede et online møde og har kendskab til de redskaber der kan benyttes på disse online platforme.

Det får du og foreningen:

• Kurset: Online møder og videomøde
  • Adgang til Foreningenonline.dk i 60 dage
  • Webinar i brugen af Foreningenonline.dk af 20 min. varighed

Foreningenonline.dk
Foreningenonline.dk er baseret på platformen BigBlueButton og er et online redskab til afholdelse af møder og webinars. Herunder også Live kurser. Der er unikke muligheder i denne platform, idet man kan lave virtuelle grupperum, således at man med mange personer, kan dele sig op, diskutere et emne og vende tilbage og fremlægge for alle.

Se mere på foreningenonline.dk

Platformen bruger browserens lyd og billede, og der skal derfor ikke installeres en ekstra app for at få det til, at fungere. Der er alle moderne funktioner tilgængelig, som bliver gennemgået på kurset. Hold et videomøde med alle i foreningen.

Kursus indhold

Opgaver