Enklere forening - få mere tid på få step

Hvornår: Når som helst du har lyst

Hvor: Ved din computer, tablet eller mobil

Hvem: Bestyrelsesmedlemmer, udvalgsmedlemmer og alle andre frivillige

Få inspiration til, hvordan du gør foreningslivet lidt enklere for dig selv og dem du er frivillige med

Har du spurgt dig selv hvorfor du sidder til alle de lange møder? og hvad du kunne bruge tiden på i stedet for. Eller spurgt dig selv hvorfor det altid er dig, som skal gøre tingene færdige? Og at der ikke er andre som tager initiativ?

Når vi melder os som frivillige i en forening er det jo for at hjælpe. Og inden vi ser os om, så laver vi en masse eller har fået et tillidserhverv som at side i bestyrelsen. Mange møder og mange opgaver. Måske også egen trænergerning og udøvelse. Familien skal også have tid og overarbejde på jobbet fylder måske også. Sådan kan tingene se lidt træls ud.

Men det behøver de ikke. Med disse tre step til en enklere forening kan du være med til, at det bliver nemmere. Kendskab til dig selv, dine holdmedlemmer og jeres kompetencer samt kendskab til opgaver og redskaber, kan foreningsarbejdet gøres enklere og sjovere.

På kurset får du:

• Holdet giver dig kendskab til kompetencer og roller
  • Spillet giver dig overblik over dine og jeres opgaver
  • Redskaber giver dig en indsigt i redskaber du kan bruge i dagligdagen

Målet er en enklere forening og mere tid til dig

Du kan se indholdet af det fulde kursus her