Online kurser og E-learning - kursusliste

Emnet har mange begreber og navne. I bund og grund handler det om, at vi kan tage et kursus hjemmefra, på vores PC og dermed få flere kompetencer. Online kurser og E-learning kan variere både i indhold og i måden de afholdes på. Og det gør de også i stor stil. Jeg har bestræbt mig på, at kurserne holdes korte, således at du kan tilgå dem hvor som helst og når som helst. Det vil sige, at du kan tage online kurser og E-learning på farten, derhjemme eller på en café, hvis du vil det. Indholdet og platformen er tilpasset til det.

Herunder ser du den foreløbige liste af kurser. Nogle er længerevarende og andre er korte værktøjskurser. Der findes både gratis og betalte kurser. Listen er ikke udtømmende og udbygges kontinuerligt. Såfremt der skulle være et kursus du har behov for, men som ikke er på listen, skriv da til mig på post@foreningsuddannelser.dk

Kommer snart

Arbejdsmiljø i Foreningen

Kurset er ved at blive udviklet og vil føre foreningen gennem de arbejdsmiljøregler, som også gælder for foreninger. Forventer, at kurset udkommer til marts 2020. Ved spørgsmål kan der rettes henvendelse gennem min kontaktside.

BestyrelsenOnboard

Giv Bestyrelsesmedlemmer, frivillige, trænere og forældre den bedste velkomst. Med disse Onboard online kurser giver foreningen nye og eksisterende frivillige tid til selv, at få viden om netop jeres forening.

Gratis værktøj
Bør og Gør Opgaveudvikling

Bør og Gør er et kort kursus, hvor du kan både få en helstøbt procesplan eller inspiration til, hvordan I kan effektivisere jeres arbejde i foreningen. Det tager ca. 10 minutter at tage dette kursus og ca. en time at køre processen.

Ta' kurset nu

Kommer snart

Foreningens møder

Vi kan som foreningsledere godt blive bedre til, at lede vores møder. Vi pakker vores møder ind i sociale fællesskaber, og ved at blive mere effektive på selve mødet får vi mere tid, til aktiviteter og socialt fællesskab. Få here nogle redskaber til hvordan.

ForældreOnboard

FrivilligOnboard

FrivilligOnboard Demo

Gratis kursus

Lav en plan for flere frivillige

Der er ingen tvivl om, at engagere frivillige i foreningen kræver arbejde. Kontinuerligt arbejde. Nye opgaver opstår og medlemmer og frivillige går fra og til. Oftest er der mange forældre, som bliver frivillige imens deres børn går til aktiviteten. Så derfor skal I have en plan, en strategi og vide hvad der skal til.

Lav en plan nu

Foreningsledelse
Online Foreningsleder uddannelse

Foreningsleder uddannelsen er en online uddannelse til dig, som gerne vil have værktøjer og redskaber til, at drive din forening. Det er ikke afgørende hvilken rolle du har i din forening. Det vigtigste er, at du har lyst til at få nogle ledelsesværtøjer til brug i foreningen.

Meld dig på nu

Effektive møder
Online møder

Online møder og videomøde

Én måde at blive mere effektiv på i foreningen og få mere tid til socialt fællesskab og aktiviteter er, at holde nogle af møderne online. Det sparer tid og energi - men skal ikke være den eneste mulige måde, at holde møder på. Udover selve kurset får I også et webinar i at bruge værktøjet Foreningenonline.dk, samt adgang i 60 dage til jeres online møder.

Se mere her

Gratis Kursus

Opgaver og årshjul

Alt for ofte glemmer vi detaljer, når vi giver opgaver i foreningen videre, til nye eller andre frivillige. Kurset her guide dig og din foreningen igennem arbejdet med, at beskrive jeres opgaver og dermed få et overblik. Det gør det nemmere henover året, at løse opgaverne og det gør det nemmere, at engagere flere og nye frivillige.

Tilmed dig her

Kommer i 2020

Tre plus to step til en enklere forening

Opgrader de tre step til fem og del med hele din forening. De to nye step indeholder Arenaen og Omverden. Arenaen sætter fokus på grundlaget for foreningen og hvilke lovgivninger der regulerer foreningen. Der bliver også sat fokus på bestyrelsens ansvar og pligter. Omverden peger ud imod alle jeres samarbejdspartnere og kigger på hvad I vil som forening. Hvor ser I jeres forening om eks. fem år?

Se mere her

Gør det enklere nu!

Tre step til en enklere forening

Tre step til en enklere forening er tre step, som hjælper dig med at gøre dit foreningsarbejde nemmere og sjovere. Du kommer til at arbejde dybere med din egen og holdets udvikling, jeres opgaver og fordeling af disse samt ledelse og du får flere redskaber til brug i foreningen. Det frigiver tid til dit netværk, din familie og din sport. Der er 24 lektioner i dette kursus.

Læs mere og tilmeld dig

Gratis Kursus

Tre step til en enklere forening – gratis onlinekursus

Dit gratis online kursus som gennem tre step hjælper dig med, at gøre foreningsarbejdet enklere. Kurset giver en smagsprøve på det fulde kursus samtidigt med, at du får reelle redskaber til at komme videre. Kurset er et gør det selv kursus med al den hjælp som ligger i videoerne og det tilgængelige materiale.

Tag kurset her

TrænereOnboard